Παρασκευή 6 Μαΐου 2016

Happy Mother's Day 2016

                   Χαρούμενη μέρα της Μητέρας
                   Happy Mother’s day
                  Feliz día de las madres


Χαιρετίζω όλες της μητέρες του κόσμου, μα και του κάθε ενός μας χωριστά, τιμώ την μνήμη των μητέρων μας αυτών που έχουν πάρει τη οδό της αναπαύσεως.
Εορτή της μητέρας, όλοι οι άνθρωποι έχουν γεννηθεί από μια μητέρα, η δεύτερη Κυριακή του Μάη είναι αφιερωμένη  σε αυτήν στην Μάνα μας, αυτή που μας έφερε στον κόσμο.
Τυχεροί όσοι από εμάς έζησαν μαζί της μέχρι την ενηλικίωση, άλλοι μόλις πρόφτασαν να την γνωρίσουν. Η αγάπη της όμως σε όλες τις φυλές του κόσμου είναι μοναδική ανιδιοτελή.  

ΜΗΤΕΡΕΣ

…Η μάνα έτρεξε, έφτασε λαχανιασμένη, έκανε τα χέρια της χωνί και φώναξε:
-Γιατρέ, ξανά φώναζε, έσκουζε γιατρεεέ!
Η υπηρέτρια του διπλανού σπιτιού άκουσε τον θόρυβο βγήκε στην πόρτα και είπε.
-Τι φωνάζεις δεν βλέπεις ότι δεν είναι κανένας μέσα, όταν θες να μάθεις που είναι πήγαινε στο ξενοδοχείο Ντελ Νόρτε, εκεί συχνάζει κι έκλεισε την πόρτα με τέτοια ορμή ώστε ακούστηκε σαν πιστολιά.
Η μάνα έσκυψε το κεφάλι, νόμισε ότι της έριξαν, σκόνταψε, έπεσε χάμω, σηκώθηκε και σκυφτά έτρεξε να φύγει. Πάντα είχε τον φόβο αυτών των πλουσίων που ζούσαν χωριστά.
Λαχανιασμένη έφτασε στο ξενοδοχείο το άσπρο αυτοκίνητο με τα κόκκινα καθίσματα ήταν εκεί παρκαρισμένο στην αυλή. Τρέχει στην είσοδο, κοιτά προς την τραπεζαρία, αυτή με τα άσπρα τραπεζομάντηλα, ρωτά τον σερβιτόρο για τον γιατρό.
……………….
-Το παιδί μου φώναξε πως είναι;
Μια καλόγρια βγήκε απ το γραφείο του νοσοκομείου.
-Κάθισε, της είπε.
- Δεν  βρήκα τον γιατρό, είπε η μάνα…
-Μα δεν είναι ανάγκη να τρέχεις για γιατρό, είπε η καλόγρια, το παιδάκι πέθανε και το έχουμε στο πίσω μέρος της αυλής, πήγαινε τώρα, βρες ένα μεταφορικό μέσον…
Εκεί είναι που λαμβάνω μέρος σε αυτή την ιστορία…  


 Και λίγη ιστορία:
Η δεύτερη Κυριακή του Μάη που καθιερώθηκε σαν εθνική γιορτή της μητέρας στις ΗΠΑ οφείλεται στην έμπνευση  μιας γυναίκας από τη Φιλαδέλφεια της δασκάλας Άννας Τζάρβις θέλοντας να τιμήσει τη μνήμη της μητέρας της -που αγωνίστηκε για τη συμφιλίωση Βορείων και Νοτίων Αμερικανών, μετά τη λήξη του Αμερικανικού Εμφυλίου πολέμου το 1864- ξεκίνησε το 1907 μια εκστρατεία για να καθιερωθεί μια επίσημη γιορτή της μητέρας.
Η προσπάθειά της είχε απήχηση και η γιορτή της μητέρας έγινε επίσημα εθνική γιορτή στις ΗΠΑ στις 8 Μαΐου 1914 με προεδρικό διάταγμα του 28ου Αμερικανού προέδρου, Τόμας Γούντροου Ουίλσον, που όριζε την δεύτερη Κυριακή του Μάη σαν Ημέρα της Μητέρας.
 Πηγή Εθνικός Κήρυξ ΝΥ



Στον κόσμο τρέχοντας
ο νέος διαβάτης
πέφτει στ' αγνώριστα                                   
βράχια τσ’ απάτης                           
και αναστενάζοντας,
Μάνα μου! Λέει,                                     
Μάνα! Και κλαίει.
 Γεράσιμος Μαρκοράς



Γαβριήλ Παναγιωσούλης

10 σχόλια:

Αστοριανή είπε...

Χρόνια Πολλά!!!

...και με του Μαρκορά, μου θύμησες
την Μάνα και τον ερωτευμένο γιο, .. που... έπεσε και του
είπε: - πόνεσες παιδί μου;;;!!!

Ευχές μας και στον Μάκη-Εφη...

(γιόρταζε κι ο πρόεδρος... ο Τάσσος, εννοώ!)

Σε φιλώ,
Υιώτα και Δημήτρης

Δώρα Γιαννάκου-Παρίση είπε...

Κατ' αρχήν Χρόνια Πολλά σε σένα και την οικογένειά σου Γαβριήλ. Ευχαριστούμε για τις ευχές στις μάνες, αν και για μένα δεν έχουν νόημα αυτές οι μέρες. Τις θεωρώ υποκρισία, γιατί όλες οι μέρες πρέπει να είναι γιορτή της μάνας, για όλες τις μάνες που μεγαλώνουν τα παιδιά τους με αυτοθυσία. Μετά οι άθλιοι της γης ή τα σκοτώνουν στους πολέμους ή τώρα τα πνήγουν στο Αιγαίο. Να δείς τις μάνες που φτάνουν στη ξηρά με πνηγμένα τα παιδιά τους, πώς φωνάζουν και ξεριζώνουν τα μαλιά τους. Αρχαία τραγωδία. Νομίζω πως δεν υπάρχει πράγμα,χειρότερο πράγμα απ' το να θάψει μια μάνα το παιδί της. Ας ευχηθούμε να φιάξει αυτός ο κόσμος και νά εναι καλά όλες οι μάνες στη γη. Μέ τους θερμούς χαιρετισμού μου.

pylaros είπε...

Χρόνια πολλά αγαπητή μου Υιώτα,
Happy mother's day


Εύχομεθα σε όλες τις μητέρες σας.
χαιρετισμούς

Γαβριήλ

pylaros είπε...

Χρόνια πολλά και σε σένα αγαπητή μου Δώρα,
άγγιξες ένα μεγάλο θέμα, ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ.

Η σημερινή εορτή είναι για όλες τις μητέρες να τις θυμούνται αυτές που ζουν και να τιμούν τη μνήμη τους σε αυτές που έχουν φύγει.
Στον καιρό μου δεν υπήρχε τέτοια εορτή.

Πρόσεξε την φωτογραφία ήμουν τότε 3 χρονών, ο πόλεμος μας κατάντησε ρακένδυτους, έφυγα από την αγκαλιά της μάνας μου του πατέρα μου χωρίς να τους γνωρίσω καλά, για να χορτάσω ψωμί και να βοηθήσω
όποιοι έφταιξαν τότε φταίνε και σήμερα, η ιστορία επαναλαμβάνεται
χιλιάδες παιδάκια πεθαίνουν καθημερινώς μανάδες όσες επιζούν, με τα δάκρυα και τον πόνο. Το ίδιο έγινε όταν ήμουν μικρός, Τι άλλαξε από τότε μέχρι σήμερα απολύτως τίποτα, Τα ξένα κράτη το κεφάλαιο η επιρροή προπαντός στις χώρες παραγωγής καυσίμων είναι μια θανατική καταδίκη για τους κατοίκους τους από τα καπιταλιστικά καθεστώτα.

και το χειρότερο την πληρώνουν αυτοί που δεν φταίνε οι αθώοι, έτσι έγινε και στο προηγούμενο πόλεμο...
Η κοινωνία για το κέρδος με το ένα χέρι σου τείνει χειραψία φιλίας με το άλλο σε μαχαιρώνει πισώπλατα.

Ας ευχηθούμε να φτιάξει ο κόσμος, γράφεις. Όσο η απληστία το κέρδος πάει μπροστά από την ανθρώπινη αξιοπρέπεια δεν πρόκειται να διορθωθεί.
Η απληστία είναι αυτή που γεμίζει τα κοιμητήρια ψυχές κλπ...
την καλησπέρα μου
ευχαριστώ
Γαβριήλ

Dennis Kontarinis είπε...

Καλησπέρα φίλε. Με το κείμενό αου βάζεια μιαν όμορφη πινελιά στην ομορφιά της γιορτής της μητέρας.
Η φωτογραφία σου φανταστική.
Χρόνια πολλά στις μητέρες της οικογένειάς σου και σε όλες τις μάννες του κόσμου.

nikol είπε...

Πράγματι η γιορτή της μητέρας γιορτάζεται παντού Γαβρίλη μου !!Και πιο πολύ θα σταθώ και εγώ σε κείνες τις μάνες που στις μέρες μας αγωνίζονται για να μεγαλώσουν τα παιδιά τους !! Και σε κείνα τα παιδιά του πολέμου , τα πνιγμένα παιδιά τι να πούμε σε κείνες τις μανάδες !!
Είναι η ευλογία που έχουμε εμείς οι γυναίκες και αυτή ακριβώς η σπουδαία πράξη μας κάνει διπλά υπεύθυνες να μεγαλώσουμε πλάσματα σωστά !Ευχαριστούμε για τις ευχές και έμεινα να κοιτάζω την φωτογραφία με τη μητέρα και τη νόνα;;(γιαγιά);;; και το αγέλαστο πρόσωπό τους . Ακόμα και τα παιδιά στέκουν αγέλαστα !!
Την αγάπη μου

Μηθυμναίος είπε...

Την αγάπη μου στις μάνες της οικογένειάς σου, Γάβο μου, και σ' όλες τις μάνες του κόσμου!

pylaros είπε...

Ευχαριστώ φίλε Ντένη,
Είναι κι αυτή η ημέρα να θυμόμαστε τις μανάδες μας μα και τις συζύγους μας.

Παράγγειλαν φιόρα για την γυναίκα μου το Σάββατο, μέσω ιντερνετ δεν έφτασαν ποτέ. Σήμερα Δευτέρα 1 το μεσημέρι χτυπά το κουδούνι, ένα αυτοκίνητο ένα κορίτσι με ένα βάζο φιόρα.
Της λέω τι μου τάφερες τώρα αφού πέρασε το mother's day
και μου απαντά κύριε καθα μέρα είνα η μέρα της μητέρας...

ευχαριστώ
Γαβριήλ

pylaros είπε...

Αγαπητή μου Νικόλ,
Μετά από τον χαιρετισμό μου για UNA feliz día de las madres, Η φωτογραφία αντιπροσωπεύει μια κοινωνία προπολεμική όπου τα παιδιά είχαν μια σειρά,ένα μελλον έστω και περιορισμένο.
Δυστυχώς ο πολεμος κατέστρεψε την αθωότητα, ζωές ρήμαξε τα πάντα.
Το ίδιο συμβαίνει και σήμερα.
Η ιστορία επαναλαμβάνει τον εαυτόν της, Φταίχτες οι άνθρωποι, μάλλον η απληστία...

Ευχαριστώ πολύ

με αγάπη
Γαβριήλ

pylaros είπε...

Φίλε μου Στράτο,
Ευχαριστώ για τις ευχές σου.
Την αγάπη μας σε όλες τις μανάδες του κόσμου και όχι μόνο


πάντα με την αγάπη μου

Γαβριήλ